Идет пятая седмица Великого поста – «красне́йшее вре́мя наста́» и «достохва́льный де́нь возсия́ воздержа́ния бра́тие». Мы молимся Владыке всех: «сподо́би рабы́ Твоя́ стра́хом Твои́м преити́ по́прище поще́ния». Пятая неделя духовных упражнений предполагает, что мы «на́ша помышле́ния Боже́ственным ра́лом возде́лавше Боже́ственнаго поще́ния, доброде́телей кла́с плодопринесе́м» и в настоящей жизни еще радуюся «не вза́лчем во ве́ки, наслажда́ющеся сла́достию неиждива́емою».
Если мы правильно проходим постное поприще, то оно «пита́ет сердца́, умаща́ющее помышле́ния богоуго́дная», иссушает «страсте́й бе́здну» и очищает «ту́чами умиле́ния». После поклонения «Живоно́сному дре́ву», мы «ра́дующеся и́дем путе́м поще́ния к стра́сти Христо́вой».
Нам для размышления предлагаются новые образы из Священного Писания: сына Сонамитянки, оживленного Елисеем (4 Цар. 4), ниневитян (Ион. 3:5), хананеянки (Мф. 15), блудницы (Лк. 7)
Елисей «укрепля́емь я́ве ду́хом» «воскреси́ отроча́ Сомани́тиды дре́вле». Господь пощадил Ниневию, когда ее жители объявили пост и оделись во вретища.
Мы «умертви́вшеся сладостра́стием» оживаем «живоно́сным посто́м», вопим как Хананеянка «Сы́не Дави́дов Бо́же, и исцели́ мою́ изнемо́гшую ду́шу, я́коже о́ныя дще́рь». «Излия́ньми те́плых сле́з» «я́коже блудни́ца о́ная целому́дренная и честна́я» «сподо́би все́х благоугоди́ти Тебе́ до́бре, и те́плым умиле́нием послужи́ти Тебе́ Христе́». Просим Господа нашего Иисуса Христа «потерпи́ Христе́, и не посецы́ мене́, я́коже смоко́вницу о́ную прокля́тую».
«Богосве́тлая благода́ть воздержа́ния» «ду́шы на́шя просвеща́ет» и мы «благоду́шно сию́ лобыза́юще» «про́чее жи́ти чи́сте сотвори́м». «Теплото́ю ве́ры, воздержа́нием стра́сти попали́м невоздержа́ния, и про́пасти греха́ убежи́м, и сле́зными то́ки погаси́м ве́чнующий пла́мень, зову́ще: преблаги́й, согреши́хом Ти́, очи́сти, и да́руй на́м ве́лию ми́лость». Благодатью поста «Илиа́ проро́к обрета́ет колесни́цу о́гненную, и Моисе́й скрижа́ли прие́млет, Дании́л же чу́дный бы́сть, Елиссе́й ме́ртваго воздви́же, о́троцы же о́гнь угаси́ша, и вся́к кто́ к Бо́гу присво́ися». Божественная благодать сравнивается с солью и как Елисей, солью претворил воду нехорошую в воду здоровую (4 Цар.2), так и «со́лию боже́ственных доброде́телей, гное́ние грехо́вное отложи́вши душе́, Бо́гу прилепи́ся».
«Из Иерусали́ма снидо́х поползну́вся», Господи, но Ты «гвоздьми́ и копие́м пло́тию уязви́выйся во́лею, греха́ ра́ди челове́ча, и о́бщее соверши́вый Кресто́м спасе́ние во Иерусали́ме, исцели́ мя и спаси́ мя».
Подготовлено Миссионерским отделом Волгоградской епархии
Комментарии (0)
Нет комментариев!
Комментариев еще нет, но вы можете быть первым.